NOS OFFRES

Que votre carrière s'accomplisse !

Nos offres d'emplois

Main Tasks:

  • Be responsible for day to day accounting activities and month end closing process;
  • Perform monthly balance sheet reconciliations and identify any required adjustments;
  • Assist in preparation of financial statements and reports;
  • Assist in supporting the internal and external auditors in preparation of the requested information;
  • Prepare VAT returns, calculate net wealth tax and other tax computations;
  • Contribute to the training and development of other team members;
  • Participate in assigned projects and contribute in continuous improvement in processes.

Profile:

  • At least 3 years of experience in the dynamic international environment (Big4 experience is an asset);
  • Highly literate in computer skills such as Excel, Word, Access (Oracle knowledge is an advantage);
  • University degree in Accounting, Finance or Audit;
  • Fluency in English (French and Polish is an asset);
  • Proven ability to meet deadlines in a fast-paced setting;
  • Knowledge of US GAAP and Lux GAAP is a plus;
  • Ability to effectively identify and solve the problems.

SENIOR ACCOUNTANT M/F​
Réf : SA001

Nous recherchons pour l’un de nos clients basé au Luxembourg un Senior Accountant

ACCOUNT MANAGER M/F

Nous recherchons pour l’un de nos clients basé au Luxembourg un Account Manager

Mission :

  • Manage the day-to-day operations of clients and be their primary contact,
  • Preparation and review of financial statements to strict deadlines as well as budgets & forecasts.
  • Co-ordination and completion statutory audits.
  • Preparation of materials for client board meetings, taking notes and preparation of minutes,
  • Preparation of Tax and VAT returns
  • Liaison with senior executives of major global corporations and insurance supervisors.

Profil :

  • Previous experience in the (Re)Insurance and/or Captive Insurance industry
  • Solid experience within Accounting
  • Fluent proficiency in French and English
  • Proficiency in MS Office software is essential.
  • Good communication skills
  • Team spirit

Mission :

  • Accueil des clients et visiteurs
  • Gestion du standard téléphonique
  • Commande fournitures
  • En charge du courrier entrant et sortant
  • Gestion des salles de réunions
  • Facturation

Profil :

  • Expérience réussie dans la réception et dans le secteur de
    l’hôtellerie;
  • Excellente communication et sens du service;
  • Organisé(e) et rigoureux(se)
  • Français et anglais;

CHARGÉ D'ACCUEIL & ASSITANT ADMINISTRATIF H/F

Nous recherchons pour l’un de nos clients basé au Luxembourg un Chargé d’accueil & assistant administratif H/F

DIRECTEUR ADMINISTRATIF & FINANCIER H/F

Nous recherchons pour l’un de nos clients basé au Luxembourg un Directeur Administratif & Financier H/F

Responsabilités :

  • Superviser la comptabilité générale et analytique.
  • Suivre les budgets, prévisions financières et rapports financiers.
  • Gérer les relations avec les partenaires financiers, les banques et les organismes fiscaux.
  • Participer à la stratégie financière de l’entreprise en collaboration avec le CEO
  • Assurer la gestion administrative du personnel (contrats, paie, absences, etc.)
  • Développer et mettre en œuvre des politiques RH
  • Organiser les réunions internes et externes, préparer les comptes rendus et les documents nécessaires.
  • Coordonner les communications internes et externes.

Compétences et Qualifications :

  • Formation : Bac +3/5 en gestion des ressources humaines ou finance
  • Expérience : Minimum de 5 ans d’expérience dans un rôle similaire,
    de préférence dans une petite structure
  • Bonne connaissance des outils bureautiques.
  • Excellentes capacités de communication, sens de l’organisation, capacité à travailler en équipe, proactivité et adaptabilité.
  • Maîtrise du français et de l’anglais, à l’oral comme à l’écrit.
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